Manly en Bondi

1 november 2016 - Sydney, Australië

Dinsdag 1 november: Manly
Gisteren weer een flink volle dag gehad. 'S ochtends gewandeld vanuit ons appartement via Town Hall en het centrum naar de haven. Daar hoppa op de ferry richting Manly. Die oversteek was handig, maar ook super gaaf om de stad, de brug en het Opera House vanaf het water te zien!
Na een half uurtje zijn we op Manly. Als echte Nederlanders hebben we meteen twee fietsen gehuurd en het eiland rond gefietst. Het noordelijke stuk heeft prachtige uitkijkpunten over Sydney! Daarnaast kun je ook walvissen spotten. Potverdriedikkie, we zien ze nog ook!! Hoe cool! Uiteraard wel ver weg, maar je ziet de vin boven het water uit steken en het water omhoog spuiten. Hoe gaaf dat die beesten hier gewoon zwemmen!
Na twee uurtjes leveren we de fietsen weer in en maken nog een wandeling langs de kust.
Om 7 uur komen er vlak bij de ferry vaak pinguïns om eitjes te leggen. Dat moment wil mijn liefje niet missen. Hup, wat eten en drinken gehaald en zitten maar. En zitten... En zitten... En zitten... Geen pinguïns!
Opeens worden we wel getrakteerd op wat dolfijnen in de verte! (Eigenlijk nog veel leuker dat die pinguïns!)
Meteen op de ferry gestapt om daar nog wat van mee te pakken. Inmiddels is het 8 uur als we weer in Sydney aankomen. Daaf heeft alweer een restaurantje voor ogen. Het was even zoeken maar jeetje wat hebben we bij Mr. Wong heerlijk chinees gegeten!

Woensdag 1 november: Bondi beach

Vandaag was iets rustiger bedoeld aangezien de outback vanaf morgen waarschijnlijk ook best actief wordt. Een 'kleine' wandeling langs de kust en dan naar het strand. De 'coast walk' van Coogee naar Bondi was iets langer dan gedacht, maar echt prachtig!! Wat een enorme rotsen en prachtige baaitjes met strand er tussen. Na ruim 2 uur wandelen liggen we om 3 uur op het strand van Bondi Beach. Het waait behoorlijk en de zee in ruig. Maar dat was dan volgens Daaf weer heel gaaf om in te zwemmen!
Net even snel bij de Thai gegeten (ja, voor alles is een eerste keer en er is hier nou eenmaal veel Aziatisch eten) en de tassen voor de outback gepakt. Op naar het volgende avontuur!

1. Jan Vinke:
    1 november 2016
    Heel erg leuk om zo op de hoogte te blijven. Jullie maken mooie dingen mee!
  2. Dicky Vinke:
    1 november 2016
    Dat is wel echt vakantie!!
  3. Ansje:
    2 november 2016
    Super mooie foto's zeg! leuk dat jullie t zo naar jullie zin hebben. Geniet ervan!! X
  4. JanTijmen:
    4 november 2016
    Hoi David en Esther
    Wat leuk om de verhalen te lezen. En de foto's
    , Waarneer kan ik jullie weer spreken?
    Veel plezier