Mission Beach & Daintree

15 november 2016 - Port Douglas, Australië

Zo 13 nov - Di 15 nov

Zo 13 nov: Mission beach
De rit naar Mission Beach was relaxed. Onderweg zijn we via een national park gereden. Was uiteindelijk wat minder boeiend dan gehoopt omdat de watervallen en beekjes door de droogte er bijna niet meer waren.
Mission Beach is een heel klein plaatsje/strandje met 6 winkels en twee campings. Helemaal leuk!
Na ingecheckt te hebben bij de camping eerste even een rondje gelopen en langs de vistor Office geweest. Uiteraard kun je hier ook weer een mooie wandeling maken :)
We gaan eerst even relaxen bij het zwembad (wat uiteindelijk inhoud dat we onze planning en slaapplekken van de aankomende dagen uitstippelen). Om 4 uur, wanneer de ergste hitte weg is, gaan we toch even het regenwoud in voor een kleine wandeling. Best spannend maar geen wilde dieren helaas! Wel heel mooi om te zien. Hier is echt niets 'gemaakts' aan! We rijden ook nog even langs South Mission Beach, daar zit het aan het eind van de dag vol met kangaroos!
Savonds eten we heerlijk bij een Italiaan. Simpele pizza en pasta maar overheerlijk.

Ma 14 nov: richting Port Douglas
In de ochtend hebben we lekker rustig aan gedaan. Nog even heerlijk relaxen onder een boom bij een afgelegen strand net boven Mission beach. Wat zijn die privé strandjes hier toch top! Nét ietsje anders dan Katwijk aan zee.

Vervolgens zijn we doorgereden naar Port Douglas. De route was nog best druk dus kwamen we om half 5 aan. We hadden een tour geboekt met een speedboot naar het Outer Reef. Maar omdat de wind wat gaat aantrekken werd die om 5 voor 5 afgezegd. Pfff!
Inmiddels hebben we het schema iets omgegooid en gaan we nu woensdag met een andere tour mee. Die gaat naar drie verschillende plekken binnen het great barrier reef. Ben zo benieuwd!

Savonds zijn we nog even naar het strand geweest om de super maan te zien. En dat was ook echt super!! Wat bijzonder! Drankje erbij en genieten maar van dit prachtige fenomeen.

Di 15 nov: Daintree rainforest
Vandaag alsnog een beetje op tijd de wekker gezet, op naar Daintree! Wat cool zeg! Hier lopen het regenwoud en het reef in elkaar over. Prachtige kleine verlaten strandjes. Uiteraard mag je ook hier niet de zee in. Naast de jelly fish kun je hier ook krokodillen tegen komen. No thanks! We komen graag allebei levend terug :)
Mindere detail was dat we de camera zijn vergeten, met de iPhone zijn de plaatjes helaas toch was minder van kwaliteit.
We hebben overigens wel een heerlijk broodje met ei op een fantastisch stukje strand gegeten, daar is niets op aan te merken!

Morgen dus great barrier reef, daar zijn we heel benieuwd naar! Vandaag werden we ook door deze tour gebeld dat de wind morgen gaat aantrekken dus dat het risico op zeeziek op deze boot flink aanwezig is... Morgen is echter onze laatste volle dag (donderdag camper inleveren en vrijdag vliegen) dus het is niet anders. Maar man, ik hoop dat het mee zal vallen! Maar zonder Great Barrier reef kom ik niet naar huis ;)

1. Annemieke:
    15 november 2016
    Lieve Esther, ik ga voor je duimen!!!!!
  2. Jan Vinke:
    15 november 2016
    Weer een mooi verhaal Esther. Nu maar hopen dat het blauwe water een beetje rustig blijft. Nog veel plezier de laatste dagen!
  3. Dicky Vinke:
    Lieve kids,
    Het blijft genieten! Esther ik vind je een bikkel dat je gewoon gaat!
    Ik zal 'vannacht' voor je duimen!