Van Brisbane naar Noosa naar Coolum

7 november 2016 - Coolum Beach, Australië

Zo 6 nov: van Brisbane naar Noosa
Zondag ochtend hebben we de camper opgehaald en zijn we, na ons bezoekje aan supermarkt, direct richting Noosa gereden. Een ritje van 2 uur, dus prima te doen. Al is dat links rijden even wennen en gaan regelmatig de ruitenwissers aan in plaats van de richtingaanwijzers. Halverwege begon het toch echt lunch tijd te worden dus hebben we een kleine detour via een kustplaatsje gedaan. We konden kiezen uit verschillende stranden, maar eentje had een naam die ons wel aansprak: Dicky beach!
Nou schoonmoeders, we hebben heerlijk gezeten hoor!
Rond 3 uur kwamen we aan bij de camping in Noosa. Ze zaten helemaal vol maar hadden nog wel een plekje zonder stroom, ach prima! We staan!
Om heel eerlijk te zijn moesten we aan onze camper stiekem wel een beetje wennen... We slapen er een nachtje over!
Daaf heeft overigens een heerlijk maaltje gisteren in de keuken van de camping gemaakt: zalm met boontjes en rijst. Heerlijk om even iets gezonds te eten :)
Daarna onze eerste nacht in de camper doorgebracht! Dat ging best prima!

Maandag 7 nov: van Noosa naar Coolum
Vanaf Noosa en verder naar het noorden is de zee erg rustig en zijn er geen golfen. Aangezien Daaf wel graag in de golven speelt EN graag een surfles wil volgen besluiten we om 20 min naar het zuiden te rijden. Daarnaast is de huidige camping met alle bejaarden niet echt bijzonder.
We verlaten Noosa niet zonder eerst een flinke wandeling te maken (het was tenslotte alweer twee dagen geleden...). Langs de kust van Noosa ligt een natuurpark met een mooie wandeling langs de kust. Ook heb je de kans dolfijnen te spotten. En welverdraaid! Aan het einde van de wandeling een hele groep dolfijnen langs de kust. Jeetje wat gaaf om te zien!! De rest van de route is overigens ook prachtig. Overal mooie kleine baaitjes. Na de wandeling kijken we nog heel even in de stadje en rijden we daarna richting Coolum. Hier hebben we toch wel een hele fijne camping! Plekje direct aan zee! Daar hebben we uiteraard meteen gebruik van gemaakt! Heerlijk zand, heerlijke zee!
Zojuist saampjes weer een fijn maaltje gekookt en inmiddels met een kop thee bij de camper. Het begint toch wel te wennen dit camper leven :)

1. Jan Vinke:
    7 november 2016
    leuke foto's, leuke camper, goed verhaal. Het ziet er allemaal erg goed uit. Veel plezier nog.
  2. Dicky Vinke:
    8 november 2016
    Dicky beach, das bijzonder! Nou in Nederland geen Dicky beach! Koud en mistig vandaag! Geniet maar lekker van de zon!