Blue Mountains: Wentworth Falls

30 oktober 2016 - Wentworth Falls, Australië

Zondag 30 okt
Wat een heerlijke dag!
Er was wat regen voorspeld, maar in het kader van 'niets is zo veranderlijk als het weer' hebben we het er op gegokt! Na 2 uur met de trein (een intercity die wel elke 5 min stopt, ben benieuwd wat een stoptrein hier doet) stappen we uit in het dorpje Wentworth. Eerst even en stevige bacon and egg lunch en op pad! Eerst een prachtige wandeltocht van 2,5 km met het water mee naar de watervallen. Deze Charles Darwin route was het makkelijke stuk. Eenmaal bij de watervallen aangekomen begint het echte werk: naar de onderkant de de waterval lopen. Mennnn wat is dit stijl! Uiteindelijk zeker de moeite waard!!! Daaf heeft nog even met zijn voeten in het ijskoude water gestaan. Ik poseer wel gewoon zittend op een rots ;)
Je kunt je voorstellen dat de trip naar boven het nodige gehijg en gezweet met zich mee bracht, maar we hadden de gang er lekker in! Daarna nog even naar het uitkijkpunt geweest (uiteraard weer 'many steps'), watertje gedronken, muffin gegeten en vervolgens via de Darwin route weer terug. Nu ruim 4 uur later zitten we weer in de trein. We stinken volgens mij behoorlijk en de voetjes hebben het voor vandaag ook wel gezien, maar dit was een super leuke activiteit! Zometeen 'thuis' even douchen en dan hebben we wel een lekkere pasta verdiend :)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan Vinke:
    30 oktober 2016
    Mooie foto's en een goed verhaal. Fijn dat jullie het zo goed hebben.
  2. Corrie:
    30 oktober 2016
    Wat mooie foto zeg van die waterval .en wat zullen jullie veel zievind erg leuk om te lezen
  3. Annemieke:
    31 oktober 2016
    Jullie hebben even op de vakantie moeten wachten maar het is het wachten meer dan waard geweest zo te zien. Leuk om zo mee te kunnen lezen.
  4. Clau:
    1 november 2016
    Awwww heerlijk! Heel erg leuk om te lezen, lekker vrolijk. Ik krijg heimwee naar dat heerlijke landje en de heerlijke mensen. Geniet lieverds, dikke kus Clau