Eerste dag Sydney

29 oktober 2016 - Darlinghurst, Australië

Hyde park, Opera House, Botanic Gardens, Harbou Bridge, the Rocks, Paddington Market en Surry Hills! Hoppa, onze eerste dag Sydney zit er op!
Wat een veelzijdige stad! We hebben onze benen flink aan het werk gezet vandaag. Al is het OV ook top geregeld hier.
Onze B&B zit is echt midden in het centrum, over de locatie valt niets te klagen. (Over de badkamer en het detail dat we die met de bewoners moeten delen is wellicht een ander verhaal, maar ook dude die is inmiddels de nieuwe mate van David...)
Via Hyde Park en de botanische tuinen naar het Opera House gelopen. Die mogen we op onze eerste dag in Sydney niet missen. Wat ligt de stad prachtig aan de felblauwe zee! En ze hebben zeker aandacht besteed aan al het groen in de parken. Een drankje voor het Opera House gedaan met uitzicht op de Harbour bridge. Eten was hier iets teveel van het goede (€) :)
Ze hebben hier trouwens dezelfde agressieve meeuwen als in Katwijk! Das ook bijzonder! ;)
Heerlijk Japans op straat gegeten op een kleine markt in the Rocks. Het vvv kantoor had niet heel veel toegevoegde waarde, internet gelukkig wel.
Paddington ligt aan de andere kant van de stad. Is een mooi stukje waar ik me ogen uit heb gekeken naar alle mooie kleine kledingwinkels! Een marktje waar ze allemaal handgemaakte spullen verkochten, prachtig weer!
Vanavond heb ik voor het eerst in mijn leven bij de Vietnamees gegeten. Met name het toetje beviel me goed! (En als je tussen de regels door kunt lezen het hoofdgerecht wellicht ietsje minder...)
Daarna de dag afgetopt in een leuke wiskeybar (waar wij dan weer cocktails en bier bestelden). Maar wat een vriendelijke dudes!
Morgen op naar de Blue Mountains voor een gezonde wandeling!

1. Esther:
    29 oktober 2016