And we're off!

28 oktober 2016 - Darlinghurst, Australië

Donderdag 27 okt 9.08 uur
And we're off!

Zo, we zitten in de trein. Met onze (misschien ietsje meer David) uitermate strakke voorbereiding ging het inpakken gisteren en het vertrekken vanmorgen zeer soepel. We hebben zelfs een treintje eerder dan gepland.
Eerste uitdaging: een stoel op de vlucht van Amsterdam naar Doha bemachtigen. Met zoveel open stoelen gaat dat helemaal goed komen, maar het is toch altijd fijn wanneer je de instapkaart in handen hebt en de deuren van het vliegtuig worden gesloten. De overstap op Doha vinden we iets spannender, ook ik heb dat nog nooit gedaan. Ik heb er het volste vertrouwen in dat onze vrienden van Qatar ook daar zullen helpen!

Donderdag 27 okt 11.47 uur
We zitten heerlijk geïnstalleerd op ons plekje in het vliegtuig!
De mist leek even de plannen te verstoren, maar die trok gelukkig een half uur geleden weg en daarmee hopelijk de vertraging ook!
De komende 6,5 uur zitten we prima hier! Op naar Doha!

Do 27 okt 21.41 lokale tijd Doha (1 uur tijdsverschil)
Jeetje, hoe soepel ging deze overstap! Wat fijn zeg! Inmiddels in de kist naar Sydney. Wat een prachtig vliegtuig zeg! Niet normaal  :)
Klein detail: hier zitten we de komende 14 uur... pffff kun je je toch niks bij voorstellen?!
Ach, we zullen het sowieso overleven! Het Inflight entertainment systeem ziet er in ieder geval top uit, en de mensen zijn erg aardig. We zitten uiteindelijk toch nog gezellig naast elkaar.
Hop, daar gaan we voor de tweede keer vandaag de lucht in!

Vrijdag 28 okt 12.50 uur nl tijd, 21.50 uur in Sydney
We arived!!! Na een zeer lange maar prima vlucht redelijk rap door de douane check heen. Even een lokale simkaart gekocht en toen met de trein naar de stad. We gaan echt hartstikke soepel hier! :)
Het tijdsverschil is wel behoorlijk. Het is hier pikke donker en in Nederland wordt er gelunched. Eerst maar eens even douchen, getsie wat voel je je smerig na een reis van 28 uur...
Slapen gaat hem nu toch nog niet worden dus eerst maar een klein drankje en hapje in de stad zometeen!

1. Dicky:
    28 oktober 2016
    Lieve kids, wat heerlijk dat alles zo soepel is verlopen! Ga maar lekker genieten met elkaar! Esther: chapeau!! Leuk verhaal!! Ik ga lekker met jullie meegenieten!
  2. Jan Vinke:
    28 oktober 2016
    Fijn dat de reis zo goed is gegaan en nu genieten en out of control.