Great Barrier Reef!

16 november 2016

Het was prachtig! Alsof je losgelaten werd in een aquarium. Bizar zo veel mooi gekleurde vissen en schitterend koraal!

Eerst hebben we anderhalf uur gevaren om ongeveer 50 km uit de kust naar het outer barrier reef te gaan. Vervolgens zijn we bij drie verschillende plekken gestopt om een uur te snorkelen. Uiteraard kregen we weer prachtige wetsuits aan die ook beschermen tegen de stingers.

De film 'finding Nemo' zal nooit meer hetzelfde zijn want: we found Nemo! Wat een prachtig visje is dat zeg! Met behulp van onze gids/bioloog konden we hem, verstopt tussen het koraal, goed spotten.
Volgende klapper waren de schildpadden. Eerst zagen we een hele grote op de zandbodem die lekker aan het chillen was. Toen we vervolgens verder zwommen zagen we er nog een langs zwemmen! Heel mooi om te zien hoe die enorme schildpad beweegt in het water.
Het koraal in bijna alle kleuren van de regenboog! De felblauwe en paarse waren het meest indrukwekkend. En dan nog alle andere vissen. Sommige stukken waren ze werkelijk overal om je heen! De meest prachtige tekeningen en patronen. Geel met zwart, paars, blauw, oranje, felgeel, pikzwart, gestreept, noem maar op! Wanneer je een mooie ziet volg je die even en dan weer rustig verder snorkelen.
Oh! En de laatste duik heeft Daaf zelfs nog een kleine haai gezien. Dat was natuurlijk ook wel heel cool.
Boot en organisatie was ook echt heel goed geregeld. Helaas zelf geen onderwatercamera maar ook dat was prima geregeld. Er was één crewlid die continue mee zwom en foto's maakte van alles wat we zagen. Ook van ons heeft ze wat leuke foto's gemaakt en van Daaf die een flinke duik neemt. Die foto's gaan mee naar huis op een USB stickie, dus die komen later.

Qua zeeziekte ging ik ook best goed! Alleen de heen en met name de terugweg was wat pittig, maar niks vergeleken met vorige week :)

Kortom! Het beste einde van een fantastische vakantie!
We slapen nu nog één nachtje in de camper op een fijne camping aan de kust. Morgen de camper inleveren en vrijdag vliegen richting Tokyo.

1. Jan Vinke:
    16 november 2016